En un horitzó pròxim la traça històrica del ferrocarril en el tram entre l’Hospitalet de l’Infant, Mont-roig del Camp (i Miami), Cambrils (i Vilafortuny), Salou (i Port Aventura) perdrà la seva funcionalitat. Al seu pas per Salou la via ferroviària deixarà un lloc d’oportunitats en una posició estratègica entre les platges i els teixits urbans interiors que permeten pensar-lo un nou eix cívic central de referència per a la ciutat.
El traçat del ferrocarril al seu pas per Salou fa un escàner integral de la població en el sentit de que la línia creua un territori amb àmbits diferents i teixits poc homogenis entre sí, però sempre en una posició central respecte el desplegament de l’estructura urbana de la població. El projecte urbà pel nou passeig és doncs divers en el tractament de l’espai per bé que unitari i sistèmic respecte els itineraris rodats segons els preceptes de la enginyeria de trànsit.
En un dels trams del nou eix cívic, entre el casc antic i la cruïlla amb el barranc de Barenys, és planteja construir un passeig rectilini de més de 400 metres de longitud i 21 metres d’amplada constant, amb espai pels vehicles en ambdós sentits, reserva per una futura plataforma de transport públic i vorades pels vianants. Aquest passeig tindrà un aparcament soterrat i lineal capaç per més de 250 turismes connectat puntualment als dels edificis que construiran, a la banda de mar, la façana del nou passeig. La secció proposa una línia de façana contínua alhora que considera la formació d’espai comercial en plantes baixes i entresols.